ویدئو:
توضیحات:
اگر سایت فروشگاهی دارید اولین قدم برای مدیریت بهتر محصولاتتان ایجاد دسته بندی است. در یک سایت بدون دسته بندی، انتخاب و یافتن محصولات برای کاربران سخت است و برای پیدا کردن یک محصول سردرگم خواهند شد و ممکن است سایت را ترک کنند. برای مثال در سایت دیجی کالا یکی از دسته های اصلی آن مد و پوشاک است که شامل زیر دسته زنانه و مردانه می شود و هر کدام نیز زیر دسته هایی مثل پیراهن، شلوار و غیره دارند.

برای ساخت دسته بندی جدید برای محصولات در ووکامرس وارد بخش محصولات > دسته بندی ها شوید.
با ورود به قسمت دسته بندیها در بخش چپ لیست دسته بندیهایی که تا الآن ایجاد کردهاید را مشاهده میکنید. اگر تا الآن هیچ دسته ای ایجاد نکرده باشید، با چنین تصویری روبهرو خواهید شد.
دستهای به نام دستهبندی نشده بهصورت پیشفرض در لیست دسته ها وجود دارد. این دسته را نمیتوانید حذف کنید،بلکه فقط میتوانید آن را تغییرنام دهید.
ایجاد دسته بندی جدید برای محصولات

برای ساخت دسنه بندی جدید باید اطلاعاتی مانند نام، نامک، دسته مادر و توضیح، نوع نمایش، تصویر بند انگشتی را تکمیل کرده و با فشردن دکمه افزودن دسته تازه یک دسته جدید ایجاد کنید. شاید برای شما سوال باشد که هر بخش چطور باید پر شود که در ادامه به شما می گوییم هر بخش را چطور پر کنید.
نام: نام دسته موردنظرتان را در این بخش نوشته تا در سایت به عنوان نام دسته بندی به کاربران نمایش داده شود.
نامک: نامک دسته بندی، آدرس دسته است که در مرورگر نمایش داده می شود و باید معادل انگلیسی آن را در این بخش بنویسید. تنها چیزی را بنویسید که می خواهید بعد از آدرس سایت تان قرار بگیرد.
دسته مادر: اگر دسته ای که ایجاد می کنید زیرمجموعه دسته دیگری باشد که قبلا ایجاد شده اینجا دسته مادر و اصلی آن را انتخاب کنید در غیر این صورت اگر به عنوان یک دسته کلی است این فیلد را خالی بگذارید.
توضیح: اگر نیاز است درباره دسته بندی توضیحی به کاربران بدهید در این بخش بیاورید. این توضیح در صفحه دسته به کاربر نمایش داده میشود و برای موتورهای جست و جو نیز یک سیگنال مثبت است.
نوع نمایش: در این بخش تعیین می کنید زمانی که کاربر روی این دسته بندی کلیک کرد چه چیزی به او نمایش داده شود؟ محصولات نمایش داده شود، زیر دسته بندی یا هر دو همزمان نمایش داده شوند.
تصویر بند انگشتی: از این بخش می توانید یک تصویر برای دسته بندی خود تعیین کنید. سایز پیشنهادی 500 در 500 پیکسل
در تعیین سلسله مراتب دسته مادر و زیردسته دقت کنید مثلا اگر دسته مادر مد و پوشاک است و زیر دسته آن زنانه است، هنگامی که لباس زنانه را به عنوان زیر دسته دیگری انتخاب می کنید دسته مادر آن زنانه انتخاب شود. چون اگر دسته مادر را مد و پوشاک بزنید زنانه و لباس زنانه دو زیر دسته هم مرتبه در نظر گرفته می شوند. باید سلسله مراتب دسته ها را به دقت رعایت کنید.
نکته: بعد از ایجاد دسته یا زیر دسته باید در آن محصول قرار دهید زیرا دسته بندی بدون محصول در سایت نمایش داده نمی شود.